Tuesday, November 10, 2009

Aku sedang mencariiiii!!!!


 Tadi aku bersembang dengan seorang , ofismate...


"Fiha,siapa photographer kawen ko?"


jawab ku...


"Entah ..tak dpat lagi yang berkenan di hati, sebenarnya saya dah ada beberapa pilihan ,cume tak confirm lagi"..


korang bayangkanlah ,kurang 2 bulan lagi aku dah nak kawen , still tak dapat lagi photographer yg betul-betul aku berkenan!

Kata ofismate aku ni lagi..


" Bagi aku ,kalau aku kawen nanti, bab makan dan segala persiapan lain tu aku tak kisah sangat,yang paling penting i hired the best photograper, sebab kalau pikir pasala budget makan ,semua tu pas makan ,kenyang terus jadi bahan buangan , gambar ni lain...seratus tahun pun dia akan kekal,itulah kenangan yang paling indah dan paling penting,sebab hari perkahwinan ni satu-satunya kenangan yang akan ada bila kita tua nanti"


aku angguk ,bersetuju...


hurmmm..betul!tak kisah lah kita berhabis untuk mendapatkan gambar yang cantik...opppsss,yang cantik  bukan bermaksud gambar posing segala...bagi aku ,gambar yang cantik mempunyai segala macam makna di dalamnya ...

Ini bermakna photographer yang aku hired tu,punya touch tersendiri, setiap gambar perlu ada story,jadi dia perlulah sensitif dan peka dengan apa yang berlaku dalam majlis tersebut...mungkin dari satu gambar yang CANTEEK itu, sudah menceritakan keseluruhan cerita..


dari kecantikan Raja Sehari,barangan hantaran dan pakaian ,suka duka semasa majlis pernikahan ,keceriaaan sanak-saudara dan taulan  ,semangat gotong-royong jiran-jiran  ,telatah kanak-kanak penyeri majlis juga insiden-insiden  yang tak di sangka sepanjang majlis berlangsung ..kesemuanya dapat di potretkan dalam satu gambar yang CANTEKK! hanya dengan sentuhan atau "touch " tersendiri dari Sang Photographer IdamanKu!!!!


Aduh ,aku sangat memerlukan recomendation dari korang....tolonglaa aku mendapatkan ,

Sang Photographer Idaman Kalbu ku itewwwww!!!!

*******************************************************************

No comments:

Post a Comment