Saturday, December 29, 2012

Dah hujung tahun rupenya!!!



Tak sangka ..pejam celik dah nak abis tahun 2012 ni...

Banyak yang di lalui...banyak yang di tinggalkan ...

Selain Anaqi yang dah masuk 2 tahun, Oktober aritu...



We are expecting our 'new ones'..hahaha..sian dia kerana sibuk dengan kerja dn hal rumah tangga aku tak post story pasal 'dia'...huhu..sorry sayang..ni mumy nak announclaa ni..



masuk hari ni ni aku dak 35 weeks bersama  'dia'   bermakna hanya tinggal kurang sebulan 'dia' akan bertemu mata dengan Mummy,Abyn Anaqi..

Yang bestnya Anaqi dah pandai cium-cium perut aku dah...mungkin Anaqi dah fahamm...dia akan dapat adik tak lama lagik..haha

Pregnant kali kedua mmg berbeza dr sebelum ni, aku banyak muntah dan mabuk2 di awal trimester ...org kata kalo berbaza jantinapun berbeza...tapi sejak aku scan ni dah 2 kali doc kata bby ni LELAKI.....huhu mula tu kecewa gaklaaa..huaaarg..pastu bila pikir balik mungkin Perancangan Tuhan lebih baik untuk aku....jadi aku terima dgn redha...alhamdulilah asalkan bby sihat, sempurna dan jadi anak yang aku harapkan bila dewasa...

Estimated deliver, ada dua tarikh yg doc bg...satu  27 Jan 2013, satu lagi 5 Feb 3012...haha..best tak? hurm aku pun pelik kenapa Edd selalu berubah, tapi kata doc ini paling hampir..jadi perancangan jangkawaktu deliver tu aku dah ready dah...tapi bila ingat pengalaman deliver Anaqi dulu...haha seriuaaaalaa pulaaakkk hadoiii!!!  tapi berbekalkan pengalaman yang ada aku rasa kali ni aku lebih ready...insyallah doakan aku n baby selamat ya kawan-kawan..huhu

Semalam kami shopping barang-barang bby, kebanyakan banyak yang ada, masa deliver Anaqi dulu so expenses tak banyak sgt , just tambah-tambah itu dan ini jer...mmg jimat!

 

Yang bestnya tahun ni aku dapat bonus sebulan setengah gaji...alhamdulilah, bolehla berbelanja lebih sikit dan melangsaikan hutang-hutang tertunggak tu...dan meraikan ulangtahun perkahwinan kami yang ke 3..



 Bercerita pasal ulang tahun kawen ,teringat aku ada barang2 kawen yang aku nak let go murah-murah nanti aku postkan..tunggguuu.


Ramai juga kawan-kawan yang melangsungkan perkahwinan pada tahun ni yang sudah pregnant anak pertama.. Tahniah pada mereka .. semoga sabar menghadapi ujian sebelum bergelar seorang IBU...hehe. Bagi yang belum lagi..pastikan anda 'bekerja keras' sepanjang tahun...hehe..yang penting DOA...sbb rezeki dtg dari Allah...insyallah dah tak lama dah tu...



* Ina & Jas- Tahniah preggy 2 bulan...suke betulah dia..tapi sekrg tengah mabuk2..sabarlah yea..



* Kak Lynn n Abg Zaidi-skrg dah preggy  5 bulan....Tahniah!



* Nora & Ijan -Pasangan sejoli yang masih berusaha keras mencuba..insyallah di doakan akan menyertai Pers.Ibu2 mengandung tahun hadapan..hehe


*Azidah & Suami- Sedang mengambil suppliment dan mencuba berbagai petua , insyallah akan berhasil tahun hadapan..ya!

Haiii seronok citer pasal kawen dan mengandungsss ni...semoga kawan-kawan bahagia ke  alam perkahwinan dan motherhood!

Welkam to da clubb!!!




No comments:

Post a Comment