Saturday, March 27, 2010

Aku yang bergelar Producer...

Dah berabuk blog aku ni ...sorrylah readers...bz betul aku lately nie..
Tak tahu nak cerita tentang apa ....selain little ones yang kini membesar in my womb ni ..hopefully my baby okay...need a moth to go to see weather i have to let him/her go...or i have to move on happily with  'this baby in side me...
dahlaa.. aku taknak cerita benda sedih ni..nanti aku emo lagi...huhu

 Ok kali ni aku aku nak bercerita pasal kerja aku...bekerja dalam bidang penyiaran memang memenatkan ...tambahan pulak menggalas tanggungjawab sebagai Penerbit. Heatic..stress ..argument...adalah makanan aku sepanjang  4 tahun aku involved dalam bidang ni.





Jangan salah sangka ,menjadi Producer bukan hanya fikir pasal talent,payment ,kebajikan ..dan hal yang remeh-temeh tu ...tapi reality sebenar lebih dari itu...depends pada job yang aku kena handle..sometimes aku dapat buat program yang betul2 aku suka ,sometimes memang menyampah giler!!! Tapi nak wat camner dah tanggungjawab ,nama pun makan gaji..huhu.


bagi aku seorang yang boleh menjadi producer yang baik...adalah seorang yang tahu buat script,yang creative, seorang yang sekurang2nyer ada basic shot,seorang yang punya kesabaran yang teramatlah tinggi..yelah kena melayan berbagai karenah crew ..talent yang kadang-kadang  perasan bagus  ..nak jaga hati punya pasal,walaupun dalam reality sebenar tak kuasa Mak noksss! Tambah lagi ..melayan karenah Esekutif Producer yang nak itu..nak ini..nak ubah itu..nak ubah ini..nak kejar dateline agar company tak rugi di kemudian hari!




Kekadang tak tidor sampai 3 -4 hari untuk siapkan program ikut dateline...record aku..adalah sampai 3 hari tak tidur..lebam bawah mata jangan cerita,tapi sebab minat ,semangat  sayangkan program itu..aku gagah jugak...tapi akhir-akhir aku akui aku dah penat ...mungkin faktor usia..mungkin baby dalm perut aku ni yang perlu rehat yang secukupnya...semua ni buat aku termenung lama...
.mungkin aku perlu ubah cara hidup aku? Mungkin hidup sebagai seorang Producer di company aku sekarang tak lagi suitable dengan status aku sekarang ...aku betul-betul dah letih!



 

Aku akui ..disinilah aku nama aku mula-mula bertapak..suara aku mula-mula diterima  untuk diperdengar kepada penonton tv ...bakat penulisan aku di asah ..creativity aku berkembang ..aku berpelung travel kesan -sini ,aku berpeluang mengacara rancangan sendiri..semuanya aku belajar disini.! aku berterima kasih sangat-sangat!Tapi aku dah letih sangat-sangat!!!

Sorry dear baby...I won't let my stress  do anything bad to you...i just won't!

No comments:

Post a Comment